تایید برنامه ی نرم افزاریLow Carb  توسط NHS دیجیتال

7 ژانویه 2019 - برنامه ی نرم افزاری low carb از رسانه ی دیجیتال دیابت، در کتابخانه ی برنامه های نرم افزاری NHS پذیرفته شد و گزینه های درمانی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 را افزایش داد.

این تصمیم بخشی از تعهد معاون وزیر بهداشت، مت هانکوک است که قصد دارد از فناوری به عنوان بخشی از تلاش گسترده تر برای مقابله با نرخ بالای دیابت و همچنین شرایط مرتبط با آن از قبیل چاقی و فشار خون بالا استفاده کند.

برنامه ی نرم افزاریLow Carb که برای سیستم هایiOS و اندروید در دسترس است، اکنون در فهرست ابزارهای آنلاین تایید شده ی NHS Digital موجود می باشد و به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند تا با تغییر شیوه زندگی، به ویژه با خوردن رژیم غذایی واقعی، سلامت خود را بهبود دهند.

همچنین به افراد اجازه می دهد که با از دست دادن وزن، HbA1c  خود را بهبود بخشند و حتی دیابت نوع 2 را در خود معکوس کنند، برنامهLow Carb به کاهش هزینه هایNHS با کاهش نسخه های دارویی کمک کرده است. در مدت بیش از دو سال، این برنامه هزینه های تجویز دارو را درNHS  بمیزان 835 پوند برای هر نفر در سال، کاهش داده است.

شارلوت سامرز، مدیر اجرایی رسانه های دیجیتال دیابت، گفت: در سال 2018 بیش از 13000 نفر در انگلستان برنامه ی Low Carb را به پایان رساندند که حاصل آن صرفه جویی10.8 میلیون پوند در هزینه های NHS بود. ما انتظار داریم که این صرفه جویی به سه برابر مقدار فعلی برسد با بیش از 30 میلیون پوند در 12 ماه.

بیش از 380،000 نفر در برنامه Low Carb ثبت نام کرده اند که شامل یک برنامه تغییرات رفتاری ساختاری مبتنی بر شواهد، به مدت 12 هفته است. پس از اتمام برنامه، افراد شرکت کننده در برنامهLow Carb  می توانند دستورالعمل های غذایی خود را به اشتراک گذارند و از یکدیگر حمایت کنند و تیم متخصصان تغذیه ی ما به طور منظم منابع و دستورالعملهای دیگر را به این افراد ارائه می دهند.

نتایج یک ساله ی برنامه کم کربوهیدرات در سال گذشته که در مجله Medical Internet Research منتشر شد، نشان داد که بیش از 40 درصد از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که این برنامه ی درمانی را شروع کردند، در طول یک سال از مصرف یکی از داروهای خود از میان داروهایی که در رژیم درمانیشان وجود دارد، بی نیاز شدند.

این برنامه که می تواند به عنوان آموزش ساختاری درNHS استفاده شود، تاییدیه ی رسمیQISMET را در اوایل سال قبل و همچنین تأییدیه یCE را در ماه ژوئن سال پیش دریافت کرد.

دکتر David Unwin، پزشک عمومی در Lancashire و  NHS Innovator سال 2016 که به توسعه ی این برنامه کمک کرده است، گفت: من به بیماری دیابت مبتلا بودم و با رژیم غذایی کم کربوهیدرات آن را معکوس کردم. من هیچ پولی برای تدوین این برنامه دریافت نکردم. من فقط خوشحالم که بیماران می توانند با این برنامه، دیابت خود را متوقف کنند.

سخنگوی NHS گفت: ما آزمایشات بسیار دقیقی انجام داده ایم و بیماران می توانند با اطمینان از این برنامه استفاده کنند.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2019/jan/low-carb-program-app-approved-by-nhs-digital-92320989.html